Is het waar dat rooibosthee rustgevend en slaap verwekkend is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
10.3K

Antwoorden (6)

Ja, klopt. Rooibosthee is rustgevend en wanneer je het 's avonds drinkt, slaap je er lekkerder van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rooibosthee is een gezonde kruidenthee afkomstig uit Zuid-Afrika, zit vol vitaminen en mineralen en wat plantaardige eiwitten, is vrij neutraal van smaak met een aangenaam aroma en wordt nooit bitter. Het behoudt zijn aangename aroma, zelfs wanneer het een paar dagen in de koelkast bewaard wordt. Daarom gebruiken de mensen in Afrika deze thee vaak als ijsthee.
Rooibosthee is rustgevend en 's avonds gedronken, bevorderd hij een gezonde slaap, bevat een enorme hoeveelheid anti-oxidanten. Van nature bevat rooibos geen conserveringsmiddelen en kleur-, geur- en smaakstoffen. Dus gebruik zoveel mogelijk zuivere rooibosthee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Rooibosthee is niet rustgevend en slaapverwekkend. Sterker nog: ik drink hem 's ochtends omdat ik er zo lekker wakker van wordt.

Wél is het zo dat je deze thee beter kunt drinken dan bijvoorbeeld zwarte thee (en alle smaakjes die daarin te krijgen zijn) omdat rooibosthee geen theïne bevat (hetgeen gewoon cafeïne is, maar om marketingredenen een ander naampje heeft gekregen). Daardoor wordt het 's avonds makkelijker inslapen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bewerking:
om rustig te worden kun je beter kruidenthee drinken op basis van melisse en kamille.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wordt wel beweerd,maar mijn dame en ik drinken het elke avond,maar we slapen allebei slecht. Dus voor ons gaat het niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is roibosthee slaapverwekkend als je denkt dat je er slaap van krijgt. En juist opwekkend als je denkt dat je er wakker van wordt.
Het is dus het een noch het ander, maar kan wel een placebo effect hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja rooibosthee is een gezonde kruidenthee afkomstig uit Zuid-Afrika.
Rooibosthee zit vol vitaminen en mineralen en wat plantaardige eiwitten
Rooibosthee is vrij neutraal van smaak met een aangenaam aroma en wordt nooit bitter,
Rooibosthee behoudt zijn aangename aroma, zelfs wanneer het een paar dagen in de koelkast bewaard wordt. Daarom gebruiken de mensen in Afrika deze thee vaak als ijsthee.
Rooibosthee is rustgevend en 's avonds gedronken, bevordert hij een gezonde slaap.
Rooibos kruidenthee bevat een enorme hoeveelheid anti-oxidanten.
Van nature bevat rooisbos kruidenthee geen conserveringsmiddelen en kleur-, geur- en smaakstoffen. Dus gebruik zoveel mogelijk zuivere rooibosthee.