Hoeveel mag een 30 jaar oude wijn kosten? en dan precies 30 jaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
5.2K

Het beste antwoord

Daar is absoluut niets over te zeggen.

Als je nu naar de winkel gaat zijn er wijnen van een jaar oud die je voor 2 euro per fles koopt, en flessen die al honderden euros moeten kosten.

[quote]
Elke wijn heeft zijn prijs, die wordt bepaald vanaf het moment van aanplant tot het moment dat de wijnmakers het proces in gang zetten. De bodemgesteldheid en het klimaat waar dit gebeurd is van zeer groot belang, maar zeer zeker ook het vakmanschap van de wijnbouwer speelt hierbij een grote rol. Probeer zelf maar eens een drinkbare wijn te maken van een tros druiven, en je zult ontdekken dat dit eerder een slechte azijn is dan een drinkbare wijn.

Een paar prijs voorbeelden:

* Chateau Giscours 1966 Margaux Grand Cru Classé Euro 535,-
* Chateau Lynch Bages 1976 Pauillac Grand Cru Classé Euro 420,-
* Chateau Rausan-Segla 1976 Margaux Grand Cru Classé Euro 111,-
* Chateau Mouton Rothschild 1961 (etiket van Mathieu) Euro 869,-
* Chateau Lafite 1900 geveild bij Sothebey's voor Euro 52.185,-
* Brunello di Montalcino 1891 (door Nederlander in 2000 gekocht) Euro 15.202,-
[/quote]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat houdt dan wel in,dat je hem stante pede moet opdrinken,anders is hij alweer ouder dan precies 30 jaar!
Het gaat natuurlijk wel om de kwaliteit,er zullen wijnen van 30 jaar zijn,die nog slechte smaken dan azijn,en andere als het bekende engeltje dat enz..
Maar over het algemeen denk ik,dat je toch gauw enige honderden euro's kwijt bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf van welk chateautje de fles afkomstig is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoveel de gek er voor betaald.