Kan je bij je eerste keer bier drinken al verslaafd raken?

Ik wil graag eerste keer alcohol drinken. Nu wil ik 2 a 3 drinken voor de eerste keer.
Maar daarna wil ik het niet meer doen.
Ik wil gewoon eens kijken wat het is en hoe dat is.
Eigenlijk een soort ervaring Ik wil het gewoon 1 keer gedaan hebben en daarna nooit meer.
Maar krijg ik er geen alcohol verslaving van?

Toegevoegd na 1 dag:
BEDANKT voor jullie ANTWOORDEN ik ga geen alcohol drinken. Toch bedankt voor al jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (5)

Nee joh, na 1 x 2 a 3 biertjes drinken ben je echt niet verslaafd! Maar waarom niet gewoon 1 biertje drinken om te kijken hoe het proeft?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verslaving bestaat uit 2 dingen: Lichamelijke verslaving en Geestelijke verslaving. Voor lichamelijke verslaving hoef je niet bang te zijn na 2 of 3 biertjes. En als je er zo tegenover staat, denk ik dat je je voor geestelijke verslaving ook geen zorgen hoeft te maken. Zoiezo ken ik persoonlijk niemand met een hele goeie 1e alcohol ervaring, haha. Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat bouw je op. Net als bij de onthouding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je gevoelig bent voor alcoholverslaving kan één biertje al te veel zijn.

Voor 12% van de bevolking geldt dat zij te gevoelig zijn voor alcohol en het beter geheel kunnen laten staan.

Voor de overige 88% geldt dat met mate alcohol gebruiken mogelijk is. Zolang je er verstandig mee omgaat, is er eigenlijk geen probleem. De norm voor 'verstandig alcoholgebruik' is maximaal drie glazen per dag voor een man; twee voor een vrouw.

Mocht je aanleiding hebben te veronderstellen dat je gevoelig bent voor alcoholisme (bv vanwege alcoholisme in je naaste familie, depressies, angsten, andere verslavingen) dan kun je best heel terughoudend zijn met alcohol.

Geldt dat niet: geniet en drink met mate!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je er aanleg voor hebt: ja. Iedere alcoholist is ooit begonnen met één biertje, maar lang niet iedereen die een biertje drinkt, wordt alcoholist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk het niet bier smaakt echt niet zo lekker de eerste keer.alcohol verslaafden zijn vaak stevige drinkers
Je bent pas verslaaft als je elke dag meer dan 3 bier drinkt.je moet alleen uit kijken met alcoholgebruik op jongere leeftijd dat is slecht voor de ontwikkeling van de hersene.ik weet niet hoe oud je bent . Maar sowieso zou ik wachten tot na je 16 als je zelf twijfelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent verslaafd als je niet meer zonder kan, hoeveel je drinkt is niet van belang.
Alleen de effecten van je verslaving veranderen als je meer drinkt.
Iemand die dagelijks 2 biertjes drinkt zal daar goed mee kunnen functioneren, maar als die biertjes ineens niet voorhanden zijn zal hij merken dat hij verslaafd is
Nee ik denk niet echt dat je dan al verslaafd bent