Port is versterkte wijn, likeur kan van alles zijn.

Om port te maken wordt aan wijn extra gedestilleerde alcohol toegevoegd. Dit kan druivenalcohol zijn, maar ook andersoortig geproduceerde alcohol. Er bestaan heerlijke dessertports/sherry's met brandewijn erin.

Likeur is gearomatiseerde alcohol met vaak veel suiker. Dit kan werkelijk van alles zijn.

Likeur heeft doorgaans een hoger alcoholpercentage dan port, maar er zijn in de supermarkten allerlei verzwakte varianten te koop van likeuren waarvoor dit niet geldt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarbij opgemerkt dat brandewijn natuurlijk ook van druiven wordt geproduceerd.

Andere antwoorden (2)

port is gemaakt van druiven.
Likeur zijn kruiden en vruchten of noten die in alcohol gezet worde zodat de smaak hiervan ind e alcohol komt. Na filtreren houd je dan een heldere vloeistof over dat is de likeur. soms wordt er als basis ook whiskey of cognac gebruikt
11 jaar geleden
Port is een versterkte wijn uit Portugal, met een alcoholgehalte tussen 18 en 20 procent. Versterkte wijn is wijn die met alcohol, vaak uit dezelfde wijn gedestilleerd, wordt versterkt.

Likeur is gemaakt van gedestilleerd water; een vorm van alcohol (dat kan neutrale alcohol zijn, maar ook bijvoorbeeld een gedistilleerde drank zoals whisky of brandewijn); suiker (of een andere zoetstof zoals honing);
smaakstoffen. Vaak geven de smaakstoffen ook de kleur aan de likeur."

Aldus de informatie die ik uit Wikipedia heb verzameld.
Ik zou zeggen: port komt uit druiven voort en bij het 'verwerkingsprocedé' heeft men extra alcohol toegevoegd.

Likeur is een drank 'uit de fabriek' waarvoor men diverse grondstoffen heeft samengevoegd.