lost alcohol in wijn op als je het in je eten giet?

ik ben zelf moslim en mag geen alcohol.

Weet jij het antwoord?

/2500

Niet als dat al bereid eten op je bord is. Maar wel als het in de pan zit en nog moet koken. Door het koken vervliegt het merendeel van de alcohol. Toegevoegd na 1 minuut: Zie ook de informatie die hier op Goeie Vraag staat: http://www.goeievraag.nl/vraag/alcohol-eten-wijn-gebruikt-bereiding.4391

Als je het kookt lost het op

Als je alcohol boven de 70 graden verwarmt gedurende 10 min. is 80% verdampt.

alcohol lost niet op maar verdamt wel Denk maar aan flamberen Dus hoge temp doet alcohol verdampen

Het klopt dat door verhitting de alcohol verdampt, jet kookpunt van alcohol (iig onder de 100 graden celcius) ligt lager dan dat van de andere stoffen in wijn. De smaakt blijft dus wel behouden, wat vaak veel toevoegt aan het eten.

Ik denk dat ik de vraag verkeerd niet goed begrijp, denk dat de vraag is verandert alcohol in wijn wanneer je dat in je eten giet en dan is het antwoord nee. Toegevoegd na 14 minuten: En het is ook niet zo dat wanneer je alcohol kookt het verandert in wijn, dat zou zodoende wel erg makkelijk zijn om wijn te maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100