Waarom is SPA-water wel lang houdbaar en kraanwater niet, terwijl het volgens sommige hetzelfde is?

Is er wat toegevoegd of is het behandeld?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij, ik weet het niet zeker hoor, maar is SPA-water bronwater en maken ze dat extra schoon. Wat dat dan weer met langer houdbaar te maken heeft weet ik niet, maar er is niet een bepaalt stofje toegevoegd waardoor het langer houdbaar is hoor.

Ik denk dat het door de zuurgraat van het water komt. Spa bevat CO2, waardoor de PH waarde veel lager ligt dan bij kraanwater. Ook is Spa gebottelt, en dus luchtdicht afgesloten, kraanwater niet, dat stroomt gewoon door de leidingen. En het is niet hetzelfde, het meeste nederlandse kraanwater omt uit de duinen en niet uit een bron. Of uit het grondwater. Dit kraanwater word eerst nog heel goed gereinigd, en het bevat minder bacterien en is schoner dan Spa of enig ander bronwater

Spa water word onder beschermende omstandigheden in een steriele fles gedaan. Water uit de kraan dat je in een gewoon flesje doet komt in aanraking met de gewone lucht. Deze bevat altijd wat bacterien die in het flesje kunnen gaan groeien. Toegevoegd na 1 minuut: Dit gebeurt bij elk bronwater, de fabriek heeft strenge hygiene regels. Zodra een flesje bronwater open is, is het ook nog maar kort houdbaar, omdat er dan bacterien uit o.a. de lucht, je vingers en je mond bijkomen.

dat komt omdat mineralen niet bederven ( wat dus in mineraalwater zit) er staat LANG houdbaar, maar besef dat het al tig jaren in de bodem zit... de houdbaar tot... is iets wat van de wet moet. gebottled en zonder bacterien is hij vacuum gesloten. ( als jij dat water 20 jaar na datum drinkt zal je er niet ziek van worden, het kan hooguit anders smaken. Kraanwater komt in aarnaking met de kraan ( bacterien) en die bederven. Na een dag zullen de bacterien door het water ( die je gevuld hebt met kraanwater) gaan vermenigvuldigen en zo krijg je dus besmet water... Ook als je aan de fles hebt gezeten komen bacterien via je mond op of in de fles) en zal ook mineraalwater als je het al geopend hebt kunnen bederven.

Spa water is alleen langer houdbaar dan kraanwater in een niet-geopende fles. Dan is het namelijk steriel verpakt. Wanneer je een spa fles geopend hebt is het niet anders dan kraanwater.

Spa water is lang houdbaar omdat het, in tegenstelling tot chemisch behandeld kraanwater, natuurzuiver is en geen onzuiverheden noch contaminanten bevat. Het sijpelt al jaren door de rotsen vooraleer het wordt gebotteld en gaat dus heel lang mee. Er is wel een officiële houdbaarheidsdatum zoals bij elk voedingsmiddel wettelijk verplicht is. Er wordt NIETS toegevoegd aan Spa..het is puur natuur

Bronnen:
Spadel, producent van Spa. www.spa.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100