Gaat er andere melk in een pak van Campina?

Ik vroeg mij of er er in bijvoorbeeld een pak van de Albert Heijn melk andere melk gaat dan in een pak van de Campina?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.6K

Het beste antwoord

nee hoor, komt allemaal uit de melkfabriek, tenzij er bijv Calcium Plus op staat. Gewone melk van Campina en Appie is gewoon hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Ja, nouja in de zin van het komt van een andere fabriek/distributieketen, andere boeren en leveranciers. Dus in die zin, ja het is andere melk. Maar veel verschil zit er niet in, het is allemaal koeienmelk en op dezelfde manier gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De samenstelling van de melk kan verschillen. Het vet en eiwitgehalte kan hoger of lager zijn, maar de basismelk komt uit dezelfde koe.
11 jaar geleden
Het zou kunnen dat Campina afspraken met de boeren heeft gemaakt met betrekking to dierenwelzijn. In het geval van Campina gaat het er dacht ik om dat de boeren verplicht zijn hun koeien 's zomers buiten te laten lopen als ze aan Campina leveren. De consumenten vinden dat belangrijk voor het dierenwelzijn, dus daarom zijn dat soort afspraken gemaakt. Als je dat type melk gebruikt dan heb je een soort garantie dat de koeien niet het hele jaar in de ligboxenstal blijven. Als je dat belangrijk vind kun je dat soort melk kopen. Ik weet niet de precieze details, maar het idee is steeds hetzelfde. De consument heeft problemen met een bepaalde wijze van veehouderij en de industrie komt met een oplossing waarbij de consument voor de extra kosten betaalt. Op zich is dat niet onredelijk, want eieren en melk zijn vanwege de verbeterde methodes erg goedkoop te noemen. Wat extra betalen, zodat de dieren wat beter af zijn is daarom zo gek nog niet.
Alle details over de melktypes zijn vast wel op de website van Campina te vinden.

Er zijn op het ogenblik erg veel initiatieven in dit soort marktkanalen. De grote handelaren proberen productieketens op te zetten. Het is de bedoeling bij visserijprojecten dat de visstand duurzaam wordt gebruikt en dat arme vissers wat primaire benodigdheden via het moederbedrijf krijgen, zoals schooltjes voor de kinderen en primitieve toiletten. Op die manier is ook de kwaliteit (goed sanitatie te plekke) en de aanvoer (de vis kan ook over 10 jaar nog worden geleverd) wat beter gegarandeerd.

Toegevoegd na 2 minuten:
De samenstelling zal trouwens niet noemenswaardig verschillen, omdat koeien in ligboxenstallen ook gewoon vers gemaaid gras als voer krijgen. Doordat de koeien in de zon lopen zullen er misschien kleine verschillen zijn in vitamine D gehalte.