Na hoelang kan je een geopende fles petrikov (soort wodka) nog drinken?

Het is een dus geopende fles met maar een klein beetje eruit.. Maar ik weet nou niet of hij al een jaar of pas een paar maanden al open is..

Toegevoegd na 20 minuten:
De petrikov is 14.7%... Het is geen echte wodka

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
15.8K

Antwoorden (2)

Als de fles in die tijd koel en donker heeft gestaan, en goed was afgesloten, dan kan de wodka niet bedorven zijn. Hoe hoger het alcoholpercentage, hoe langer de drank houdbaar is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oeh, maar ik zie nu bij een eerdere vraag dat Petrikov geen wodka is. Het alcoholpercentage ligt een stuk lager. Dan is de kans toch redelijk aanwezig dat het bedorven is. Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/petrikov-nadat-open.207433
Amadea
11 jaar geleden
In principe s alcohol heel, heel erg lang houdbaar. Dranken met een percentage boven de 25 % (kijk even op de fles) zijn schier eindeloos houdbaar zelfs.
Wel kan na verloop van tijd onder invloed van licht of zuurstof de smaak iets achteruit gaan. Giftig wordt het echter niet. (Nouja, niet giftigER ; erg gezond is alcohol natuurlijk ook niet).

Is de fles open geweest, dan is de kans na lange tijd groter dat de smaak minder is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie hier dat wodka alcoholpercentages tussen de 35 en 70 (!!) % heeft, meestal rond de 40. Dat zit wel goed dus. Sterk water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het is een wodka variant van maar 14.7%
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan gaat het verhaal niet op ; en dan maakt enkele maanden of jaren wel veschil. Zou het in dat geval niet meer drinken. (Okee, ik zou het sowieso niet drinken, maar dat is een ander verhaal).