Hoe weet je wat sterke drank is en wat niet?

Ik heb binnenkort mijn eerste werkdag achter de kassa in een supermarkt. Er is mij natuurlijk gezegd bij twijfel gevallen legitimatie bewijs te vragen. Drank voor (uiteraard) 16+ en sterke drank 18+. Nou ben ik niet echt een drank expert want ik drink zelf niet..
Mijn vraag nu: hoe weet ik welke drank er tot de grens 16+ valt en welke tot 18+?
Groetjes, 16 jarig meisje

Weet jij het antwoord?

/2500

In de Supermarkt verkopen ze geen Sterke Drank, dus da's al weer een zorg minder.

In Nederland is sterkedrank alcoholhoudende drank die bij kamertemperatuur voor 15 volumeprocent of meer uit alcohol bestaat, met uitzondering van wijn, die door volledige gisting aan zijn volumepercentage alcohol is gekomen. Voor de bereiding van wijn zijn namelijk gistcellen nodig die pas afsterven bij een alcoholpercentage tussen ongeveer 11% en maximaal van 16% (afhankelijk van de gistsoort) Maar laat je gewoon goed instrueren door je chef, als hij/zij of een collega je even de verschillen aanwijst dan herken je de flessen makkelijker. succes met je baan

Tegenwoordig wordt er meestal geen sterke drank meer verkocht in supermarkten (uitzonderingen daargelaten) vanwege vergunningen. Juridisch is het zo dat sterke drank drank is waarvan het alcoholpercentage hoger is dan 15% (met uitzondering van wijn). Dus bier en wijn kan je zonder problemen door laten gaan, maar flessen als Passoa die meer dan 15% alcohol bevatten zijn dus voor 18+. Bij twijfel even op het etiket kijken dus. Maar ik denk dat je weinig met sterke drank te maken gaat krijgen. Behalve dan port, sherry en vermout.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sterkedrank

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100