Als je alcohol drinkt haald je lichaam vocht uit je spieren . Als je de dagen erna goed drinkt(water) word dat vocht dan weer aangevuld in de spieren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wtf

Antwoorden (3)

Ja, je cellen slaan gewoon weer water op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voldoende water drinken vooraf en direct na het alcoholgebruik, lost de meeste problemen al op, daarna voldoende water drinken, maar dat zou je eigenlijk altijd al moeten doen.
Ook is het natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid alcohol die je drinkt, praat je over 5 pilsjes of over 30!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zelfs heel snel al. Anders zul je na vier , vijf avonden doorzakken de rest van je leven erbij lopen als een soort uitgedroogde mummie.

Het is alleen maar een (tijdelijke) onttrekking van vocht uit het lichaam (uitdroging), geen definitie schade aan de spiercellen.

Wel worden er bij een flinke zuippartij altijd wat hersencellen beschadigd die NIET meer herstellen, maar dat is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rare min voor een goed antwoord...
schijnt wel dat volgens nieuwste bevindingen zelfs hersencellen kunnen herstellen. ben nog op zoek naar een bron.