Hoeveel mag je van dolce gusto cups green tea latte meenemen met het vliegtuig?

Mijn vriend zegt dat je maar 500 gram koffie of thee mag invoeren in Nederland en dat poedermelk niet eens mag. Alleen poedermelk in blik is toegestaan door de douane. In 1 capsule zit poedermelk en de andere zit dan de thee. Zouden deze cups onder dezelfde regeling vallen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
3.8K

Antwoorden (1)

Je vriend heeft het fout. Koffie is 500 gram en Thee 100 gram.
http://www.wereldreisgids.nl/reisinformatie/wijs-op-reis/in-en-uitvoer/

Poedermelk mag, maar alleen als het voor zuigelingen is, ik denk niet dat koffiemelk poeder daaronder valt. De rest van de regels daarover staan hier:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/bijzondere_producten_en_huisdieren/dierlijke_producten_en_levensmiddelen

Maar even voor de goede orde, die regels over koffie en thee: ik vind ze terug op diverse websites, maar niet op de website die ik zoek, namelijk die van onze overheid...

En dan is er nog de vraag, waarvandaan wil je die spullen invoeren want er gelden verschillende regels voor binnen de EU en buiten de EU. Over koffie en thee vind ik helemaal niets terug als je dit vanuit een EU land wilt invoeren. Dus dat mag gewoon, zo veel als je wilt.