Bestaat er dagmelk (of houdbare melk) in kleine kuipers, net zoals voor in de koffie?

Zo ja, waar ik dat te koop...

Toegevoegd na 25 minuten:
Wij drinken zelf helemaal geen melk thuis maar mijn vriendin heeft het graag in haar thee. Voor die paar druppels vind ik het jammer zo'n heel pak te kopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.2K

Het beste antwoord

Bij de supermarkt die op de kleintjes let verkopen ze pakken Elk. Dat is een doosje met 4 zakjes gewone melkpoeder waar je per zakje een halve liter melk mee kunt maken.
Ik doe gewoon de rest van zo'n zakje in een afgeloten potje en zo maak ik per keer dat beetje melk wat ik nodig heb.
Het zit in een gele doos en staat bijna altijd bij de plastic flessen houdbare melk, of bij de houdbare spuitbussen slagroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Precies wat ik zelf als antwoord wou geven. En dat je het niet proeft als je koffiemelk in de thee doet is niet waar. Koffiemelk smaakt in thee helemaal niet (hoewel sommige mensen zeggen het wel lekker te vinden), terwijl gewone melk wél goed smaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea, mee eens, koffiemelk smaakt en is ook veel vetter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey wat een goeie! Ik zal het eens proberen. Zou je ook enkel het melkpoeder rechtstreeks in de koffie of thee kunnen doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Heidi, geen idee of dat kan, misschien krijg je klonten, ik los het altijd even op in een klein melkkannetje met een beetje water maar je kunt het proberen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melkpoeder is inderdaad een mooie oplossing. Blijft ook lang goed.
Tevens even navraag gedaan bij Campina. Deze hebben lang houdbare melk in een 6-pack van 200ml.

Andere antwoorden (4)

Volgens mij bestaat er geen melk die in kuipjes worden verpakt.

Toegevoegd na 25 minuten:
In dat geval zou ik kuipjes koffiemelk kopen.
Het verschil proef je niet. Probleem opgelost, vriendin gelukkig, jij blij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht het niet. Het kleinst dat je koopt is volgens mij 250ml. verkrijgbaar in sommige supermarkten. Het gaat hier om dagmelk. Ziet eruit als de bekers schoolmelk van vroeger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bestaat. Bij veel supermarkten verkopen ze houdbare melk in kleine pakjes van 250 ml.

Toegevoegd na 18 minuten:
Er zijn drie soorten koffiemelk.
-Koffieroom (dit is heel dik en vet)
-Halvamel (is half vet)
-Koffiemelk of condensmelk (deze bevat maar 4% vet, te vergelijken met volle melk)

Je zou dus koffiemelk kunnen nemen. Deze zijn in cupjes verkrijgbaar. Zie foto 2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het internet doorgespit, maar helaas...... geen kuipjes gewone melk.