Dat is bijna onmogelijk, en de enige manier dat het ("zonder veel kosten") zou kunnen is heel klein beginnen. Begin in de plaats waar je woont, en probeer de supermarkt, de slijter, het café en de snackbar zo ver te krijgen dat ze je drankje gaan verkopen.
Dat is een vereiste, want je kunt promoten tot je een ons weegt, maar als de liefhebbers je drankje nergens kunnen kopen, dan schiet je er nog niets mee op. Verkrijgbaarheid en promotie gaan dus hand in hand.
Je kunt dan op een bescheiden schaal promoten. Uitdelen op de markt, in het winkelcentrum, "niet lekker? geld terug -aktie", kleine proefflesje gratis bij de boodschappen, en misschien wel een reclame-spotje op de plaatselijke omroep.
Als dat allemaal lukt, en de mensen in je omgeving gaan dat drankje werkelijk waarderen, dan zal het elders ook gaan lukken, en kun je je "verzorgingsgebied" langzaam uitbreiden. Want er is geen enkele reden om aan te nemen, dat als de inwoners van Blaricum je drankje heerlijk vinden en massaal gaan kopen, ze het in Amersfoort niet lusten.
Toch moet je dit allemaal niet te rooskleurig inzien. Een nieuw product in de markt zetten, kost miljoenen, en vaak mislukt het dan ook nog. "Makkelijk" kan het dus al helemaal niet. Je zou weleens heel wat minder geld kwijt kunnen zijn (en er mogelijk veel meer aan kunnen verdienen) als je professionele partijen inschakelt, voor distributie, verkoop, productie en promotie, ervan uitgaande dat je nieuwe drankje ècht een gat in de markt is. Ieder zijn vak: er lopen nu eenmaal mensen rond die meer verstand hebben van het in de markt zetten van een nieuw product, dan jij en ik bijelkaar.
Succes!