Waarom is het zo goed om melk te drinken?

Ik vindt het niet lekker dus ben benieuwd of het belangrijk is!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1K

Het beste antwoord

Zonder melk krijg je ook genoeg calcium binnen, dus melk is absoluut niet noodzakelijk. Melk is gemaakt voor kalfjes en als jij het niet lust moet je het zeker niet drinken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het bevat veel calcium en is dus goed voor je gebit en botten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen calcium, maar eigenlijk zit dat in alle zuivel. Melk is overrated.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nope
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of gewoon een calciumpilletje/multivitamintje elke dag en klaar.
Dat is niet goed, google er maar eens op. Alleen Europeanen en Amerikanen verdragen het hun gehele leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook onderzoeken die uitwijzen dat melk helemaal niet zo gezond is.
Alles wat je uit melk en melkproducten kan halen zit ook in
groenten, noten, peulvruchten, volkoren producten, vis, mager vlees, paddenstoelen en sojaproducten.

Dus laat de melk rustig staan, je kan erbuiten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het ook niet lekker maar elke dag 1 glas is belangryk voor je weerstand en botten, verkalking van botten komt op latere leeftyd vaak voor by mensen die weinig melk drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ONTkalking bedoel je, en dat verhaal is niet waar.