Stel ik drink op een vrijdag avond flink wat glazen alcohol, is dit de volgende avond dan nog steeds aantoonbaar als ik moet rijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (3)

De hoeveelheid alcohol in het bloed kan van mens tot mens verschillen. Maar over het algemeen kun je ervan uitgaan dat het ruim drie uur duurt voordat een groot glas wijn door je lichaam is verwerkt en twee uur voordat één biertje is verwerkt. Hierbij kan er verschil zitten in de alcoholwaarden in het bloed vergeleken met de ene of de andere persoon. Medicijngebruik kan van invloed zijn op het alcoholgehalte in het bloed, maar ook de leverfunctie, je metabolisme en of je goed tegen alcohol kan of niet. Ook kunnen de alcoholwaarden in het bloed afhankelijk zijn of je hebt gegeten, of je snel gedronken hebt en of je lichamelijk gezond bent..

Toegevoegd na 2 minuten:
De lever breekt 7 gram alcohol per uur af. Een glas bevat 10 gram. De lever doet dus anderhalf uur over een glas.

Het promillage in je bloed is behalve het aantal glazen afhankelijk van gewicht en geslacht.

Bij de alcoholcalculator op deze site kun je meteen uitrekenen hoe hoog het alcoholgehalte (promillage) in je bloed is.

De calculator houdt rekening met je gewicht, geslacht en het aantal glazen. De calculator houdt geen rekening met individuele verschillen. Je kunt er dus niet blind op varen. Wat uiteindelijk telt is de ademtest die afgenomen wordt door de politie.-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reken anderhalf uur qua afbraak per glas. Dus 8 glazen zijn na 12 uur uit je bloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn betekeningen op het internet te vinden. Hoe snel je dronken bent of de alcohol afbreekt heeft ook te maken met lichaamsgewicht namelijk.