Wat voor soorten melk vervangers zijn er?

Koeien, geiten en schapenmelk mag ik niet (allergie)
Soyamelk schijnt zo ongezond te zijn, vooral mbt schildklier, en die werkt al niet goed.

Wat is er nog meer? Ik wil graag brintapap, maar dan heb ik ook iets nodig om het in te doen :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij de natuurwinkels kun je ook rijstemelk kopen. ( deze geeft geen verstoppingen) Misschien is dit een alternatief voor je. Ik drink zelf al jaren (verse) soyamelk, voor mijn papje, dit bevalt me prima.

Als eerste komt bij mij op "cocosmelk". Ik weet niet of je daar ook allergieproblemen van krijgt. Anders moet je dat eens proberen. Succes.

kamelenmelk?

Bronnen:
www.kamelenmelk.nl

er bestaan diverse granendranken zoals rijstmelk (Lima Ricedrink, Provamel , havermelk (Oatly)... ze zijn te koop bij natuurvoedingswinkels

Als je een koemelkallergie hebt wordt soyamelk ook afgeraden omdat de eiwitten in soya sterk op de eiwitten in koemelk lijken. Daardoor loop je de kans dat je ook allergisch wordt voor soya en dus dat dan ook allemaal moet elimineren. Als alternatief kun je inderdaad de genoemde rijstemelk nemen, deze is ook te koop bij oa Super de Boer, alleen het heeft wel duidelijk een andere smaak. Ook is er Flexical verkrijgbaar. Deze gaat via de Apotheek en is vrij kostbaar. Dit is een hypoallergene melkvervanger. MIsschien kun je deze vergoed krijgen via de verzekering, maar daar moet je een machtiging voor krijgen. (zie link) De smaak is vrij specifiek, maar misschien kun je eerst een proefverpakking aanvragen. Verder kun je misschien het beste overleggen met je dietiste, als het goed is heeft deze een boek voor je met alle produkten die je wel mag, anders kun je deze ook zelf bestellen (tegen betaling uiteraard) bij het voedingscentrum

Bronnen:
http://www.meadjohnson.nl/consument/main01...

Brinta kun je ook gewoon met water maken. Misschien minder lekker, maar nog steeds heel voedzaam!

Je moet even kijken bij Paardenmelk,dat schijnt heel gezond te zijn, en goed tegen allergieen

Er is tegenwoordig bij de toko ,ook kamelen melk te koop! Wie weet is dat het helemaal. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100