kan een martini ook als aperitief?

Kun je martini dus witte vermouth met gin en een olijf ook als aperitief gebruiken en wat is een non-alcoholische variant wat ongeveer dezelfde smaak heeft maar zonder alcohol?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
2.1K

Antwoorden (2)

Het door u genoemde is juist geschikt als aperitief, Het drankje crodino (weet niet of het nog bestaat) zou een prima alcohol vrije alternatief kunnen zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
Een ander drankje wat je goedkoop als alcohol vrij alternatief kan maken , is Tonic op kleur en smaak aanlengen met iets appelsap. Zo heb je een bitter dranje met een klein zoetje. met de zelfde kleur dan de vermouth. (Het eerder genoemde crodino is nl oranje van kleur.)
10 jaar geleden
Ja, een Martini is juist geschikt als aperitief. Ik vind zelf altijd de Martini Fiero heerlijk voor het eten!

Toegevoegd na 20 minuten:
Een niet zoete vruchtendrank kan ook heerlijk zijn.
Pers eens 4 sinaasappels uit, 1 rode grapefruit, 1 citroen en doe er spuitwater of sprankelend bronwater bij. Vul het in een cocktailglas en versier het met een blaadje munt.
Bij een slijterij zijn er ook veel verrassende alternatieven beschikbaar zoals ' Mister Creole-Mojito; een alcoholvrije cocktaildrank op basis van rum, limoensap, spuitwater en munt. Lekker met veel ijs toegevoegd en is alcoholvrij.
Hier nog wat ideeën;
http://www.cocktailicious.nl/alcoholvrije-cocktails/

Toegevoegd na 1 dag:
Je hebt namelijk ook alcoholvrije rum. Deze bevat dezelfde basis-ingrediënten als rum maar deze zijn niet vergist, dus omgezet in alcohol.
amc