dat mag wel , maar het gist zit onderin en als je dat opdrinkt ga je écht dronken worden en het is ook níét echt goed voor de lever en/of de nieren , maarik drink het vaak er wel bij op , proost!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wrom onzin?
wel ff toelichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oké , ik heb het dus altijd verkeerd geweten , wat ik dan toch ook nog grappig vind omdat ik het heb geleerd van de mensen achter de bar en ik járen Duvel heb gedronken! maar ik heb al veel bijgeleerd sinds ik dít (goeie vraag) heb ontdekt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moi! laiperd , een bronnetje die wat bevestigd?
Onderin het flesje zit een beetje gist. Dat kun je prima opdrinken. Het is zelfs gezond!

Door het gist mee te schenken, wordt het bier wat troebeler. Daarom laten veel mensen het laatste beetje zitten. Maar het kan dus verder helemaal geen kwaad.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het gist maakt de smaak ook iets bitterder.
bamibal
12 jaar geleden
Ha, die Leon5;

Het mag best, zoals al gezegd, maar niet iedereen vind het bezinksel lekker om te drinken. Ooit tijdens aan avondje 'Duvelen' met vrienden was er een van ons die dat wel deed omdat hij het zonde vond om weg te gooien. Drie keer raden wie er de volgende ochtend een knallende koppijn had. Misschien toeval, maar toch....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt een beetje afgeraden omdat het gist een bitter randje geeft aan de Duvel.
Duvel is zowiezo al redelijk bitter en de gist zorgt voor extra bitterheid.

Het is niet slecht, je kan het gewoon opdrinken, je wordt er niet ziek van en niet extra dronken.

Het kan je hoogstens wat gassig maken ;)