Hoe komt het dat ik soms vergeet te drinken?

Het gebeurt me de laatste tijd best regelmatig dat ik er 's avonds achter kom dat ik nog helemaal niks gedronken heb die dag. (net als vandaag). Het lijkt alsof ik gewoon helemaal niet merk dat ik dorst heb. Honger merk ik altijd gelijk, maar het lijkt alsof ik vanuit mn hoofd niet echt een seintje krijg dat ik wat moet drinken. Het lukt me alleen als ik heel bewust iedere keer bij elke maaltijd bijv een glas drink. Op het moment dat ik me er bewust van ben dat ik die dag nog niet heb gedronken merk ik dat ik eigenlijk wel dorst heb...

Hoe zou dit kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.8K
Amadea
12 jaar geleden
Heb je dan niet op een gegeven moment ongelooflijk zin in een kop koffie of een glas thee? Dat kan ik mij gewoon niet voorstellen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey dat is toevallig! Ik heb altijd het zelfde probleem! Ik kan s'avonds in m' n bed liggen en denken " jeeeeetje ik heb vandaag nog geen druppel gedronken! Dus ik lees met je mee!!!!!

Antwoorden (4)

Dat komt omdat je teveel met andere dingen bezig bent.
En dan merk je niet ens dat je dorst hebt.
Neem een flesje drinken mee naar je werk.
Ik weet dat dit de enigste oplossing is om dit probleem op te lossen en door iets zouts te eten natuurlijk.
Hiermee wek jewel dorst op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Probeer het maar ik heb al jaren hetzelfde probleem.
12 jaar geleden
Ik herken het probleem! Ik heb hetzelfde dus hier een paar tips:
-Woon je nog thuis? Vraag dan aan je moeder bijvoorbeeld of die je af en toe wilt zeggen dat je nog wat moet drinken.
-Woon je op jezelf? Maak er ten eerste gewoonte van om bij elke maaltijd wat te drinken. Je zou dit ook bij bv. elke plasbeurt kunnen doen, net zoals het goed helpt een alarm op je mobiel te zetten.
-neem een flinke fles drinken mee naat werk/school. Ikzelf neem dagelijks een fles van 0,75 liter mee en die moét op voor ik thuis ben. En het eerste wat je doet als je dan thuis bent, is een glas drinken pakken ;-)
-zit je op school of studeer je, oftewel heb je huiswerk? Maak er gewoonte van om huiswerk te maken met bv. een kan thee. Werkt erg fijn!

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit dorst hebben is gevaarlijker dan je denkt. Het is een teken van beginnende uitdroging. Je moet bewust gaan drinken, er bij wijze van spreken de klok op gaan zetten. Geen enorme hoeveelheden. Dat is ook weer niet goed. Anderhalve liter per dag (soep e.d. meegerekend), verdeeld over de dag. Als je dit een tijdje volhoudt, komt de dorstprikkel vanzelf weer terug. Uit eigen ervaring gesproken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit ook zo vaak!
Bespreek met jezelf vaste tijden dat je dit water drinkt. Het is goed om 1,5 liter te drinken, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je om 9:00 in de ochtend 1,5 liter drinkt en verder op de dag niks. Het schijnt beter voor je maag te zijn om vóór het eten te drinken, dus je kan bijvoorbeeld met jezelf afspreken om voor iedere maaltijd 2 glazen te drinken. Of een glas voor iedere maaltijd, en een glas tussen iedere maaltijd. Je zou zelfs een soort alarmpje kunnen zetten zodat je iedere 3 uur water drinkt

Toegevoegd na 1 minuut:
Water hoeft natuurlijk niet persé, kan ook iets anders zijn.
Maar water is toch wel het best!