als je een liter vruchtdrank in een blender maakt hoeveel dagen kan je dat afgesloten in de koelkast bewaren zonder vitaminen verlies?

ik maak altijd een liter maar mischien is dat wel helemaal niet goed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (2)

Nul. Het vitamineverlies begint direct en neemt langzaam af.

Toegevoegd na 4 minuten:
"Vitamine C gaat een reactie aan met zuurstof en gaat zo bederf tegen. Hierbij wordt de vitamine zelf echter verbruikt. Als een bepaalde hoeveelheid vitamine C lang wordt blootgesteld aan zuurstof, dan zal deze hoeveelheid uiteindelijk helemaal verdwijnen. Dat is de reden waarom vers fruit een bron van vitamine C is, en ‘oud fruit’ in veel mindere mate. Mocht je dus een glaasje versgeperst sinaasappelsap voor je hebben staan, wees er dan snel bij!"
12 jaar geleden
naamlooss
12 jaar geleden
En hoe zit het dan met potjes vitaminepillen? Na opening komt het in contact met zuurstof, verdwijnen de vitamines dan ook?
Het is best dat je zo snel mogelijk opdrinkt wat je gemaakt hebt. Dat is hetzelfde bij fruitpap bij baby's, je maakt die ook net voor je ze geeft omdat de vitamine dan nog sterk aanwezig zijn. Maar vanaf je het gemaakt hebt begint dat te werken en gaan de vitamine langzaamaan verloren. Ik zeg niet dat er niks van vitamine meer zal inzitten maar als je het echt voor de vitamine doet dat drink je het best direct op. x