Hoe lang is een aangebroken fles koffielikeur met room (type latte macchiato), 17% alc., houdbaar en moet de fles in de koelkast bewaard worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
13.5K

Het beste antwoord

Ik ken de samenstelling van jouw likeur niet, ik vergelijk hem daarom met Baileys. Baileys heeft ook een alcoholpercentage van 17 en is ook een cream-likeur (met room dus). Volgens de producent van Baileys is deze drank bij een temperatuur van 0 tot 25 graden celcius 24 maanden houdbaar. De room zou niet gaan bederven door het alcoholpercentage van 17.

Mijn flessen Baileys gaan altijd binnen enkele maanden op en ik bewaar ze in de koelkast. Dat gaat altijd prima. Op dit moment heb ik ook een geopende fles cream-likeur (onbekend huismerk) in de koelkast staan met 17% alcohol en ik heb even voor de gekeken: de inhoud is na drie maanden nog prima. Ik zou dus antwoorden: in de koelkast is de aangebroken fles likeur minstens vier maanden houdbaar.

Overigens heb ik een aantal jaren geleden in een café een bedorven glaasje Baileys is. De room was geschift, heel vies. Die fles werd niet gekoeld bewaard, hij hing in zo'n schenkhouder aan de bar. Je herkent bedorven room-likeur zo, is echt niet lekker en is geschift.