Waar smaakt cola nou eigenlijk naar?

Welke ingrediënt in cola of cola-snoep geeft nou die smaak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
13.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ingredienten van coca cola zijn niet allemaal bekend en daarom lukt het geen enkel ander merk de smaak te benaderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is juist de combinatie die voor die specifieke smaak zorgt.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk door de coca noten, de coca bladeren en de lading zuiker die het bevat.

Dit was het recept:

1 ons citraatcafeïne
1 ons vanille-extract
2,5 ons ‘smaakstoffen’(verhouding: 80 sinaasappelolie, 120 citroenolie, 40 muskaatnootolie, 25 alcohol, 40 kaneelolie, 20 korianderolie, 40 oranjebloesemolie)
4 ons gemalen cocabladeren
3 ons citroenzuur
1 kwart citroensap
30 pond suiker
9,5 liter water
Caramel
Koken en 24 uur laten trekken.

De samenstelling van Coca-Cola is sindsdien sterk veranderd. De cocaïne is er uit gehaald en er zit minder cafeïne in. Het recept wordt daadwerkelijk angstvallig geheim gehouden. De negen ingrediënten worden aangekocht zonder ze bij naam te noemen. Waarschijnlijk zijn er vier mensen die de formule kennen. Een handgeschreven recept van de mede-oprichter van Coca-Cola is in de handen van de ex-vrouw van zijn kleinzoon, Frank Robinson.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Cola smaakt naar cola.

De smaak van cola snoep is niet echt een colasmaak, maar min of meer goed nagemaakt.

Cola is een koolzuurhoudende frisdrank. Het smaakt zoet (maar is qua pH zuur) en bevat circa 28-32 mg cafeïne per 33 cl.
Andere belangrijke ingrediënten zijn vanille, kaneel, karamel en citroen. Anders dan de meeste frisdranken bevat het geen citroenzuur, maar fosforzuur.

Het recept voor Coca-Cola blijft tot de dag van vandaag een van de best bewaarde geheimen ter wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Colasnoep smaakt dan wel weer erg naar sommige biologische cola, en volgens mijn ouders naar hoe cola vroeger smaakte.
coca komt van cocaine dat zat e vroeger ooit in maar dat is al snel veranderd
cola staat voor kola noten die geven cola zijn smaak voor de rest heel veep suikers koolzuur etc. ik ben 13 en heb dit voor natuur scheikunde vandaar mijn amtwoord want ik snap dat je je dat af vraagd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraagt* :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig dat je goed in Scheikunde bent ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nouu niet zo hoor haha ;-)
dat is gewoon een colasmaak, net als er aan banaan gewoon een banaansmaak zit.