Hoe maak je explosief of spuit cola

Ik wil wel eens een truc uithalen bij een colafreek

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
3.7K

Antwoorden (5)

je koopt een liter fles cola en mentos (mint smaak) en dan doe je 4 mentos snoepjes in je cola en dan wegrennen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mentos en of mint kauwgom en of pepermunt en dan schudden en dan neerzetten en wegrennen! xD goede vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het flesje of blikje van tevoren even goed schudden en dan aan hem geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geeft bij lange na niet zo'n effect als met Mentos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee maar dit valt niet op, mentos erin gooien wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bindt 4 mentos snoepjes aan elkaar vast met een touwtje, hang hem over de rand van de fles cola en draai de dop dicht. Knip het touwtje dat aan de buitenkant zit eraf en zo zie je niet dat er iets in zit. Draai je de dop weer open, vallen de mentos snoepjes er in. Leuk om je ouders mee te pesten.
Een scheutje suiker of een snoepje met veel suiker (bijv mentos) in het blikje doen als hij even niet kijkt.
Dan spuit het omhoog. Ook schudden is leuk... ;-)
(de suiker reageert met de koolstofdioxide)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer (ja het lukt wel) een draadje te krijgen in de mentos (met naald bijvoorbeeld) Span dit draadje met de mentos strak over de opening van de colafles. Draait goed strak en snel de dop er op. De volgende keer dat de colafles open gemaakt wordt, valt de mentos in de cola en heb je een grote fontijn :D
Volgensmij werkt het het beste met cola light, maarja, dan moet diegene er wel van houden.