Waarom word Rosé geassocieerd met vrouwen?

en waarom zie ik ook alleen maar vrouwen het drinken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal niet mee eens. Ik heb er zelfs nog nooit van gehoord, ken genoeg mannelijke vrienden die rosé drinken....

Het beste antwoord

Omdat voornamelijk vrouwen het drinken wordt het geassocieerd met vrouwen. Ik denk dat mannen dit 'roze-gekleurde' wijntje wellicht wat te vrouwelijk vinden en liever een rode wijn of biertje drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

het wordt geassocieerd met vrouwen omdat vrijwel alleen vrouwen het drinken.

Mannen die geen zin in rode wijn hebben pakken denk ik vaker een biertje dan een zoete wijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rosé is niet altijd zoet, en er zijn ook heel wat mannen die rosé drinken (maar inderdaad minder dan vrouwen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die tijd is voorbij!
Tegenwoordig drinken steeds meer mannen rosé. Zelf mag ik ook graag een flesje of twee achteroverslaan tijdens de barbecue.
Zie ook link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik drink het ook en associeer het helemaal niet met vrouwen. Sherry wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom sherry wel?
Wel eens een koude, droge sherry als aperatief
gedronken?
Dan voel je je een echte man !!
Rosé heeft niet echt macho imago. De kleur rose en (hetero)mannen gaat sowieso niet samen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dan, ik (man) heb net een flesje Casal Mendes weggewerkt en dat bevalt me beter dan een aantal biertjes.

Casal Mendes, mijn favoriete rose van Gall & Gall voor 3,99

Iemand een betere?
14 jaar geleden
Het ziet er natuurlijk als limonade uit. En dat is dus niet zo stoer. Vaak is het ook zoeter dan witte of rode wijn. En vrouwen houden nu eenmaal meer van zoet dan mannen.