Is spa blauw altijd spa blauw?

denk aan het plaatselijke restaurantje...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Het beste antwoord

Ik denk dat je bedoeld of je altijd waar voor je geld krijgt. In dat geval is daar altijd veel twijfel over geweest. De Consumentenbond heeft enkele jaren geleden een onderzoek uitgevoerd om te kijken of ze bij het bestellen van Spa Blauw of enig ander watertje niet gewoon gemeentepils kregen, bij 30% van de restaurants bleekdit zo te zijn. Vaak zetten restaurants nu om te 'bewijzen' dat het wel degelijk Spa is, het flesje op tafel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Behalve als het spa rood heet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
komt erop aan welk merk water men verkoop.
Maar als er spa blauw op een kaart staat moet het spa blauw zijn.

Maar vaak als je spa blauw besteld en men heeft een ander merk krijg je dat gewoon. veel verschil is er niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Het zou oplichting zijn als dat het niet zou zijn. Daarbij is Spa Blauw makkelijk te verkrijgen uit Bunnik o.i.d.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
spa blauw is toch niet blauw?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker niet, is heel vaak een ander merk of soms uit de kraan.

Als het een ander merk is wordt dit vrijwel nooit gezegd, je ziet het vaak wel op de fles die ze meestal erbij zetten.

Is niet alleen bij plaatstelijke restaurantjes, is bij elke horecagelegenheid
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, het wordt in Nederland gewoon gebruikt om aan te geven welk type water je graag wilt. Als je dus Spa blauw bestelt kan het ook Sourcy of een ander merk worden. Als het op de menukaart staat, dan is het wel Spa blauw (tenzij ze liegen op de menukaart, wat geheel onnodig is, want je kunt er ook gewoon mineraalwater op zetten).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je 'Spa blauw' besteldt is er altijd een kans dat je gewoon kraanwater krijgt. Het is verboden, maar er zijn genoeg restaurants die je kraanwater serveren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is niet zeker, om er zeker van te zijn dat het spa blauw is mag je een ober vragen om het flesje te openen waar jij bij bent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gewoon vragen of ze het flesje ongeopend op je tafeltje zetten.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze hebben bij mij ooit geprobeerd (in een echt heel goed aangeschreven restaurant) om een fles water op tafel te zetten terwijl de dop er al was afgehaald...

Het op de tafel openen van de fles water geeft aan dat het een echt product is. Reeds geopende flessen kunnen gewoon leidingwater bevatten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Spa blauw is afgeleid uit het blauw gekleurde flesje. Als het flesje blauw is, is je spa ook blauw.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als exmedewerker van Spa (groep Spadel met hoofdkwartier in Brussel en produktie in Spa- Ardenne) kan ik jullie verzekeren dat Spa blauw in de omgangstaal is België nooit gebruikt wordt. Wij spreken van Spa bruis of Spa plat.In het frans is het : un Spa pétillant ou un spa nongazeux) De kleur heeft uiteraard alleen met de kleur van de fles te maken. Boeiend om te bezoeken zijn de oorspronkelijke bronnen.Het water is zelfs bruin van het ijzergehalte. Het Institut Henri Jean waakt over de kwaliteit van het water met een twintigtal medewerkers.