Waarom word je meer dronken van verschillende soorten drankjes door elkaar? Alcohol is toch alcohol?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
4.4K

Het beste antwoord

Bekijk het bijgevoegde filmpje en je begrijpt het volkomen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Alcohol is alcohol je hebt gelijk,een standaard glas bevat normaal 10mg. zuivere alcohol.Dus als je dezelfde alcoholhoudende drank zou drinken,krijg je steeds hetzelfde percentage alcohol binnen.Maar aangezien er niet altijd met maatbekertjes voor de dank gewerkt wordt,zul je per glas waarschijnlijk geen gelijkwaardige volumes alcohol krijgen,en als het gezellig is,kijkt het barpersoneel niet altijd zo nauw.Dit zal de oorzaak zijn,dat je hierdoor sneller aangeschoten bent.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij komt het door de samenstelling van drankjes en hoe je lichaam ermee omgaat. Men zegt niets voor niets bier na wijn geeft fenein en wijn na bier geeft plezier. (of net andersom) Op de een of andere manier kan onze maag niet tegen de samenstellingen van de dranken in een bepaalde volgorde. Want veel dranken zoals wijn en bier krijg je in een standaard glas dus daar kan niet al te veel verschil in zitten qua alcohol. Zeker niet omdat het of uit hetzelfde vust komt of uit dezelfde fles komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dronken wordt je door de relatieve hoeveelheid alcohol in je lichaamscellen. Hoe groter je bent, hoe meer alcohol je kan drinken.

Volgens mij wordt je niet meer dronken van het door elkaar drinken, als je de pure alcohol consumptie gelijk houdt. Elk glas bier/wijn/sterk bevat ongeveer evenveel alcohol (mix drankjes over het algemeen 1.5 keer zo veel), dus als je even lang doet over elk glas (en wat langer over mixjes), blijft de pure alcohol consumptie gelijk. (ervan uitgaand dat je geen sterke drank in een bierglas neemt ;) )

Het probleem ligt waarschijnlijk in het feit dat je na wat biertjes de sterke drank en wijn ook wat sneller drinkt, waardoor de hoeveelheid alcohol sterk verhoogd wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat je niet dronkerder word van drankjes door elkaar te drinken maar wel zieker (misselijk)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kleine glaasjes met sterke drank,worden meestal sneller gedronken dan een baco of zo,vooral in het begin van de avond gaat het meestal snel,en je lever heeft maar èèn werktempo!Dus dat kan een oorzaak zijn.
En misschien ben je niet zo groot en dik,want dan heb je minder bloed in je lichaam,dus kun je minder alcohol verdragen.
Met bier drinken houdt je het meestal het langste vol.

Joop.