Weet iemand een site waar alles wordt uitgelegd over de installatie van een mobiele bar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
2.1K

Antwoorden (2)

Ik zou dat 's navragen bij de leverancier.
Voor een mobiele tap heb je stroom en water nodig: verlengsnoer en tuinslang. En , afhankelijk van het doort spoelbak, ook nog een afvoerslang. Afvoeren kan op de sloot of een hoekje van de tuin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat mij meer om het aansluiten van het gas en de fust. Wat moet wanneer en waar moet ik mee rekening houden als ik de een verwissel, zoals het afsluiten van het andere en hoe kom je erachter waar een defect bijv. zit.
een mobiele bar. wij hebben bij ons op het werk de taps van bavaria,

het aansluiten van de kraan het het water hoef ik neem ik aan niet uit te leggen, dit is in principe net zo simpel als het aansluiten van een tuinslang.

de bier tap zelf is een ander verhaal.
in principe is dit ook niet zo moeilijk maar als je dit nog nooit gedaan hebt kan ik begrijpen dat je dit graag in 1 keer goed wil doen

aller eerst beginnen we met de doorschakeling voor de fust. (foto 1) de koppeling boven aan moet je op het koel element ( het kastje in de mobiele tab) aansluiten.
de onderkant kan je dan aansluiten op de fust, vergeet hierbij niet de hendel naar beneden de drukken tot hij klikt.
aan de zijkant van de doorschakeling zit ook een aansluiting, hierop komt het koolzuur.

verbind deze met een slang met de drukregelaar, (foto 2) aansluiting aan de onderkant.
deze drukregelaar kan je zo op de koolzuurfles draaien, zie aansluiting rechterkant.

vul het koelelement met water, sluit de stroom aan en draai de koolzuurfles open.

let op!! tap je teveel schuim? dan kan dit aan de volgende dingen liggen,

je bier is te warm.
controleer de temperatuur van het water in het koelelement.
is dit warmer dan 7 graden, controleer dan of het koelelement wel aangesloten staat.
staat deze aangesloten, wacht dan minimaal 15 minuten totdat deze goed gekoeld is.

je bierfust is leeg.
vervang deze. druk de knop van de doorschakeling in en haal de hendel in een vlotte beweging omhoog.
draai nu de doorschakeling van het vat en sluit deze aan op een ander.

je koolzuur is op.
controleer deze op de meters. zie bovenste meter. deze is voor de druk/inhoud van de fles.
is deze op? draai voor de zekerheid de koolzuur kraan dicht voordat je deze ontkoppelt.
en vervang deze dan.

de koolzuurdruk is te hoog.
controleer deze op de linker meter van de druk regelaar.
bier van +/-5 °C geeft 0,5 bar,
bij 10 °C 1 bar,
bij 15 °C 1,5 bar,
en bij 20 °C 2 bar,
enz.
stel deze bij met het drukventiel tussen de 2 meters

veel succes en drink plezier.
geniet, maar drink met mate!

Toegevoegd na 2 minuten:
wat natuurlijk ook niet vergeten mag worden is het nakijken of je het koolzuur drukventiel wel open hebt staan. zie abeelding 2 onderaan, deze staat open