Wie weet een recept voor lekker drankje met rode pepers?

Is er iemand die een lekker recept weet voor een drankje (zowel alcoholisch als non-alcoholisch) met rode pepers? Ik heb een peperplant in de serre staan die zo hard groeit dat ik me met de tientallen pepers haast geen raad weet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
3.9K

Antwoorden (3)

Ingrediënten:

2 1/2 dl wortelsap
2 1/2 dl tomatensap
2 grote rode paprika's (zaadlijsten verwijderd, kleingesneden)
1 el citroensap
versgemalen zwarte peper

Bereidingswijze:

Schenk het wortelsap en de tomatensap in een keukenmachine.
Werk alles door elkaar.
Voeg de rode paprika's en het citroensap toe en pureer alles tot een glad mengsel.
Schenk de paprikadrank in glazen en maal er wat zwarte peper over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mangosap is lekker met wat ragfijn gesneden rode peper erdoor, maar dat zet qua hoeveelheid geen zoden aan de dijk.
ik zou de pepers drogen, dan heb je er lang plezier van.
12 jaar geleden
Chili drinks
U kunt pepers inmaken in drank. Op deze manier blijven pepers goed bewaard en kunt u bijzondere dranken serveren. Maak de chilipepers schoon en verwijder de zaden en het binnenste gedeelte. Snij de pepers in grove stukken en stop ze in een fles of pot. Giet er wodka, gin of rum bij. Laat het minstens twee weken staan.

Pepers kun je op de volgende manier bewaren:

Drogen
Het drogen van chilipepers is de meest gebruikte en oudste manier om ze te bewaren. Alle pepers zijn te drogen, maar sommigen lenen zich hier iets minder goed voor. Pepers met veel vruchtvlees en een dikke vruchtwand zoals de Jalapeno drogen moeilijker. Jalapenos worden in rook gehangen en gedroogd (chipotle) andere soorten worden ook vaak geroosterd om hun harde velletje makkelijker te verwijderen. Op de barbecue kunt u ze in korte tijd roosteren en het velletje verwijderen.
Kleine pepertjes met weinig vruchtvlees kunt u binnenshuis op een warme plek drogen.

Wanneer pepers meer vruchtvlees bevatten zijn ze moeilijker te drogen en kan er schimmel bij komen. Om dit te voorkomen kunt u ze opensnijden. In de zon drogen ze goed, maar ook de oven kan helpen. Leg de pepers (al dan niet opengesneden of in stukjes) in de oven op een schaal en laat ze drogen bij maximaal 90 graden Celsius. Na 6 tot 8 uur zijn ze droog. In de oven krijgen ze een iets donkerdere kleur dan wanneer u ze in de zon droogt. De pepers zijn droog wanneer ze niet meer buigen, maar u ze kunt breken.

De droge pepers kun je ook vermalen tot poeder.

Invriezen
pepers kunt u in hun geheel of gesneden in de vriezer bewaren. Doe ze in vrieszakjes om uitdroging te voorkomen. Invriezen is een prima manier om ze te bewaren. Ze behouden dezelfde smaak als verse pepers. De tekstuur veranderd wel, ze worden iets slapper (de cellen knappen tijdens het vriezen).

Chili azijn
In schone flessen of potten kunt u pepers bewaren in azijn. Laat ze drie weken staan en gebruik bij marinades of met olie bij salades.

Overig
Verder kun je een peperkrans maken door ze in een sliert op te hangen.