Energy drank
Cola
Koffie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanzelfsprekend natuurlijk, energiedranken. In smartshops verkopen ze ook erg sterke energiedranken zoals bijv. de energiedrink "Cocaïne" en nog een paar andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja,Red Bull enz hè?
En alle energydranken.
Veel vrienden van mij dronken dit altijd in het weekend,als ze gingen stappen.
Dronken ze wel 10 blikjes ofzo,gingen ze de hele nacht op door.
Ik zou het echter niemand aanraden,want het is niet gezond.
Mijn eigen vriendje kreeg last van hartkloppingen en ook slaapproblemen hierdoor.
Nu drinkt hij nooit meer dan 1 of 2 blikjes per dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 10 blikjes nodig hebt, doet één blikje ook niet veel, hè?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,hij drink het nu nog af en toe omdat hij het ook lekker vindt.
Hij heeft er echt van moeten afkicken.
Gisteren heeft hij er trouwens maar 1 op!
Ik geef hem altijd vruchtensap(sinasappel en appelsap)
en chocomel,voor de vitamines enzo. En dat drinkt hij dan braaf op!
Van Nutridrink, Fortimel, Ensini en dergelijke. Dat zijn de zogenoemde astronautendrankjes die bij de apotheek te koop zijn. Zij geven extra energie aan mensen die door ziekte erg verzwakt zijn.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is meer als bijvoeding.
Ik kreeg Nutridrink in het ziekenhuis omdat ik verplicht een paar kilo moest aankomen voor ze me konden behandelen.
Ik kreeg het dus ivm ondervoeding en ondergewicht.
Dat is dus wel wat anders dan een energiedrankje.
Amadea
12 jaar geleden
Toch zijn dit wel degelijk drankjes die energie geven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,op zich wel.
Maar dan echt alleen als je idd verzwakt bent door ziekte/ondervoeding.
In mijn geval hielp een keer weer normaal eten al.Om weer energie te krijgen bedoel ik.;-)
Van water, als je de volgende dag na het nuttigen van je drankje ook nog fatsoenlijk wilt functioneren qua activiteiten waar je energie voor nodig hebt. Natuurlijk, water levert geen energie in de letterlijke zin maar het is wel de bron van alle leven, de basis van alle voedsel en het transportmiddel bij uitstek van alle voedsel en afvalstoffen. Zonder water geen transport van energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warme thee of koffie met een klein beetje suiker.
Echte energie haal je uit eten (dan zou je aan soep kunnen denken).
Energiedrankjes houden je lijf voor de gek, dan kun je net zo goed een paar eetlepels suiker nemen - het enige bewezen effect dat ze hebben is dat je iets langer wakker blijft, door de cafeïne die er in zit. Dus drink je cola of koffie met suiker, dan drink je feitelijk hetzelfde, maar dan goedkoper.