Als je bv een drank hebt met 35% alcohol en je mixt dat met een drank met 40% alcohol, hoe groot is dan het alcohol percentage?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
3.7K

Antwoorden (6)

Als je in een verhouding van 1 op 1 mixt, 37,5 %.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
35 +40 =75/2 = 37,5%
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. Maar 35+40 =\ aan 75/2! dit moet los van elkaar worden geschreven. Als 2 sommen.
40%. als je jus d'orange mixt met een sterke drank, blijft de sterke drank aanwezig en daarin zit immers 40%. je drinkt er alleen minder van per glas omdat het gemixt is. Het hoogste percentage blijft gelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om het percentage alcohol dat in het glas zit, dat bereken je zoals CaveCanem hieronder weergeeft. In een glas met 2 cm. sterke drank en 8 cm. jus d'o zit absoluut GEEN 40% alcohol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat maakt het dan uit wanneer je 2cm wodka drinkt puur, of 2cm wodka plus jus d'orange? Of wanneer je een pure wodka drinkt met daarnaast een flesje jus? Dat blijft toch 40%?
Ik kan natuurlijk gewoon ongelijk hebben, maar ik ben benieuwd hoe dit dan zit, wat ik net stelde...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mét jus drink je veel meer vloeistof dan wodka puur. De vloeistof bevat dezelfde hoeveelheid alcohol maar op een groter volume vloeistof is het percentage lager.
anneliez
12 jaar geleden
Als je het drinkt maakt het niet uit, de hoeveelheid alcohol blijft hetzelfde, Als het een rekenopgave voor school is krijg je een dikke onvoldoende als je blijft volhouden dat het 40% is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin.
%hoeveelheid(drank 1) * alcohol%(drank 1) + %hoeveelheid(drank 2) * alcohol%(drank 2) dit alles delen door 100 = %alcohol

Toegevoegd na 4 minuten:
Dus stel je neemt 1/3 (33%) van het glas 40% alcohol en 2/3(66%) van het glas 35% alcohol

33*40+66*35=3630
3630/100=36.3% alcohol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er helemaal van af hoeveel je van elk bij elkaar doet.
Zal altijd hoger dan 35% en lager dan 40% zijn het mensgel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
40% ,want alcohol deelt niet en vermenigvuldigt niet het vermeerderd alleen naarmate je meer drink voorbeeld een glas bier is 5% vol maar een vat van 50 liter ook of bv een fles franse van 36% als je er een glas uit neemt is die hetzelfde promillage