Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kom je het minst van aan? Rose of (wit) bier?

Waar kom je het minst van aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Van water, drank hoort niet on een dieet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Droge wijn levert minder calorieën als zoete. Een glas droge witte wijn levert ongeveer 106 kcal en glas zoete witte wijn maar liefst 226 kcal. Stel dat je vóór, tijdens en na je maaltijd een glas zoete witte wijn zou drinken dan krijg je dus alleen al 778 calorieën van de wijn binnen. Rode wijn bevat iets meer calorieën dan witte. Champagne is in deze context hetzelfde als droge witte wijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het alcoholpercentage (7 kcal/g) van rosébier is doorgaans wat lager dan dat van wit bier of pils. Echter, het rosébier bevat wel meer koolhydraten (4 kcal/g), met name in de vorm van suikers. Netto bevat rosébier (53 kcal/100g) meer calorieën dan wit of pilsener bier (45 kcal/100g).

Overigens wordt alcohol niet opgeslagen als lichaamsvet maar volledig verbrand, maar de koolhydraten in dat drankje of wat je erbij eet wel, om het verhaal ietsjes ingewikkelder te maken. Als vuistregel kun je dus het beste gezoete alcoholische drankjes mijden, omdat die grotere dikmakers zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige juiste en meest complete antwoord! Plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank! Altijd leuk om feedback te krijgen, maar zeker van iemand die weet waarover het gaat. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben, Laiperd, en daar had ik niet eens bij stilgestaan. De strekking van mijn antwoord verandert daardoor niet.
witte bier kom je minder snel van aan dan rose want daar zit meer suiker in en suiker zet zich om in vet.
maar bier is helemaal niet goed voor de lijn!! beter wijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt niet uit wat voor alcohol je drinkt. Ik vroeg ooit aan mijn diëtiste of ik beter wijn dan bier kon drinken, zij zei dat het niet uitmaakt want van de alcohol word je dik ( en idd evt toegevoegde suikers)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding