Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik cola (of sinas ofzo) drinken zonder te boeren door de koolzuur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Boeren ontstaat door een teveel aan lucht dat je inslikt en het is een mechanisme dat wordt ingezet om je maag te ontluchten, zodat hij niet te veel uitzet.
Te veel lucht inslikken kan al ontstaan door stress maar ook door (te) haastig inslikken van eten en drinken.
Om te voorkomen dat je last krijgt van overtollig lucht, is het verstandig om rustig te eten en te drinken.
Een koolzuurhoudende drank zorgt ook voor lucht in je maag en je kunt die ook het beste drinken, door niet met wijd geopende mond te drinken, maar je lippen meer om de rand van het glas te klemmen en rustig kleine slokjes te drinken om zo weinig mogelijk lucht mee te laten gaan.
Dus zo min mogelijk diep mee te ademen als je drinkt.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Door eerst de koolzuur te verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik wil dus WEL met koolzuur maar ZONDER boeren.. maar ik vraag me af of dat wel kan en zo ja, hoe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik krijg altijd aan het eind van de avond het laatste beetje cola uit het glas van mijn man. dan is de prik er af, maar heb ik wel de cola-smaak. ik heb een hekel aan het geprik in mijn keel tijdens het drinken, zeker als ie koud is.
Door je boer in te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt proberen het glas of blikje niet in een keer achterover te slaan
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Als je slikt houd je de boer in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rustig ofwel langzamer drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in je mond rond laten gaan, net als wijn. dan ben je de meeste koolzuur kwijt voor je het inslikt.
en je doet ook nog eens langer met een slok
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inhouden, na verloop van tijd word de boer omgezet in een scheet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding