waarom smaakt vilter koffie anders als een koffiepads ?

Toegevoegd na 1 minuut:
filter

Toegevoegd na 4 minuten:
van het zelfde merk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je coffeepad open en vergelijk de kleur. Verder dien je dezelfde hoeveelheid koffie en water te gebruiken. Dan weet je het heel zeker. Temperatuur van het water kan ook van belang zijn. Doe de koffie van je koffiepad in een koffiefilter en kijk wat het verschil is. Ook al staat er op een verpakking dat het hetzelfde merk is, kijk op beide pakken wat er nog meer in zit.

Het beste antwoord

Omdat filterkoffie echte koffie is, die echt lekker getrokken heeft en goed de volledige smaak en geur van de koffie heeft opgenomen.
Koffiepads is een soort aftreksel dat op de een of andere manier bij te hoge temperatuur en met teveel kracht in te weinig tijd zo veel mogelijk smaak moet opnemen, en blijft dus een minder smakelijk alternatief voor koffie. Oploskoffie smaakt ook weer anders omdat dat weer een ander procede is. (Vaak lekkerder zelfs, moet ik toegeven ; ik ben geen koffie-snob, maar vooral geen Senso-liefhebber ;-) )

Ongetwijfeld gaat dit me minnetjes opleveren, omdat er steeds meer mensen zijn die denken dat koffie-pad-koffie naar koffie smaakt, of omdat ze dat gewend zijn het zelfs lekker(der) vinden, maar met echt 'koffie zetten' heeft het weinig tot niets te maken. Het is vooral een combinatie van gemakzucht, hebbedingetjes en Keeping up with the Joneses.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK denk daar anders over :) Senseo had ik vooral omdat het zo lekker snel gaat 1 bakkie koffie zetten en de smaak toen verslavend lekker was, van douwe egberts zelf dan... de goedkopere merken zijn over het algemeen echt niet lekker. Zo'n senseo heb ik nog steeds, maar als deze het gaat begeven ga ik over op oploskoffie. Zo'n grote pot is bij de super 2 euro en de poedervorm is in de koffie verkeerd vorm erg lekker. Merendeel drink ik toch thee en water en visite krijg ik niet veel, dus een koffiezetapparaat staat hier merendeel werkeloos te zijn :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik drink voornamelijk oploskoffie van de AH (1,44 een pot), en ja, wat je gewend bent is al snel het lekkerste he ? Dat zijn trouwens korrels. En ja, erg lekker indien aangemaakt met warme melk ;-)
Koffiezetapparaat staat in de kelder, voor grote visite. Grappig vind ik wel dat met name Duitse visite nooit kan laten te zeggen hoe lekker ze mijn koffie vinden :lol:. (Ik had een keer geen zetkoffie, zette ze schoorvoetend stiekem oploskoffie voor en kreeg die reactie ; sindsdien doe ik het vaker zo.).
Inmiddels moet ik ook voor de buren rondom inslaan als ik in Nederland ben. Gouwe handel, want de oploskoffie begint hier bij vier, vijf euro een pot !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor van mij een plus zonder dat ik je er maar 1 mag geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind de pads af en toe nog te doen als je bijv ergens anders bent en je krijgt een bakkie,zelf heb ik ook een senseo thuis,maar ik gebruik m'n eigen koffie in zo'n apart filtercupje waar je je eigen koffie in kan doen want om altijd pads te gebruiken vind ik niet lekker en het vreemde is dat het wel van hetzelfde merk is,maar anders smaakt als ik het zelf in de cups doe.

Andere antwoorden (2)

Grote kans dat de koffie niet hetzelfde is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het smaakt anders omdat je de hoeveelheid koffie kan variëren, wat met pads niet kan.... Ik zet de koffie bij het ontbijt bijvoorbeeld minder sterk dan die s'avonds na het eten.

Toegevoegd na 2 minuten:
er natuurlijk van uitgaand dat het hetzelfde merk is. Ook de fijnheid van maling etc. is belangrijk, en of dat hetzelfde is, weet je natuurlijk nooit zeker!