Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik witte chocolademelk zonder echte chocolade?

Chocolademelk maak je door cacaopoeder in melk op te lossen. In witte chocolade zit geen cacao, maar wel vanille. Als ik een beetje vanille in melk doe, is die vanillemelk dan hetzelfde als witte chocolademelk?

Ik wil dus geen stuk witte choco smelten in een kom melk.

Ingrediënten witte chocolade: melkpoeder, boter, vanille, suiker.

Melkchocolade: cacao, melkpoeder, boter, suiker.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt tegen de winter de schappen bij Xenos eens in de gaten houden, daar hebben ze nog wel eens zakjes witte chocolade melk. Vanille melk is niet te vergelijken met witte chocolademelk, de witchocmelk is veel romiger.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vrees nl. dat als je het echt zelf wilt maken dat je niet onkomt aan het smelten van een stuk chocolade.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die ken ik, maar die hebben ze bijna nooit. En ik ben gek op witte chocolade Min is niet van mij trouwens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het... ik heb een 'min'naar hier op GV... ben er inmiddels aan gewend! ;-)
Maar klopt idd dat ze het niet vaak hebben, als ze het hebben neem ik dan ook altijd een paar pakken mee.

Andere antwoorden (2)

Witte chocolade wordt niet gemaakt van vanille (zit er misschien wel in, dat weet ik niet), maar witte chocolade maakt men van cacaoboter. Dat is een restproduct van het maken van cacao.
Eigenlijk is het een soort uitgeperste cacaoboon.

Je zou kunnen proberen in warme melk een stukje witte chocolade te smelten. Ik weet niet of het lekker is, maar het is het proberen waard.

Toegevoegd na 57 seconden:
Cacaoboter wordt gemaakt tijdens de verwerking van gebrande cacaobonen. Deze bonen worden gemalen tot een soort vettige brij, de cacaomassa. De cacaomassa wordt vervolgens door persing gescheiden in ruwe cacaoboter en cacaopoeder. Soms vindt er aansluitend een raffinage en ontgeuring van de cacaoboter plaats.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Echte chocolademelk maak je niet van cacao maar van echte chocolade die je smelt in warme melk. Dus als je witte chocolademelk wilt maken dan smelt je witte chocolade in warme melk.

Witte chocolademelk:

25 gr witte chocolade

Beker melk (1 dl)
Slagroom
kaneel (kan ook met vanille (merg uit vanillestokje).
suiker naar smaak


steelpannetje
een kom

Bereidingswijze

Laat de witte chocolade au bain maire smelten, maak ondertussen de melk warm en voeg daar de witte chocolade aan toe. Goed kloppen zodat een luchtig geheel ontstaat.
klop de slagroom met wat suiker en kaneel. Doe de room op de kop chocolade melk.


Je kan de chocolade ook in de melk laten smelten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding