Mag ik absinth meenemen in het vliegtuig?

Ik heb in portugal een fles absinth (70%) gekocht met cannabis smaak, mag ik dit meenemen in het vliegtuig? Ik heb het dan over een tas die ik in ga checken, dus geen handbagage.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
3.3K

Het beste antwoord

als je de fles laat sealen, verzegelen is het m.i. geen probleem.

ohw, geen handbagage, dus in het ruim in een tas…
lijkt me geen probleem dan. wel goed verpakken dat ‘ie niet breekt…
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me prima herroprease. en thuis genieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien. Pas op dat als je thuis je tas/koffer opendoet, niet de kleren er uit rukt.........................................

Andere antwoorden (3)

Inderdaad, laten sealen, en inchecken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hierboven al genoemd is klopt. Wat je wel moeten weteb is dat je ouder dan 18 moet zijn om sterke drank mee te mogeb nemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag er wel meer meenemen. Zoals je zelf al zegt niet als handbagage. Dan moet je het inleveren bij de douane. Je mag het wel na de douane bij de taxfree winkels kopen.

Zie onder van douane.nl - Geldt vanuit een ander EU-land
Reist u Nederland in vanuit een ander EU-land? En neemt u niet meer accijnsgoederen mee dan de volgende hoeveelheden?

•110 liter bier
•90 liter wijn
•20 liter likeurwijn, zoals sherry of port
•10 liter gedistilleerde drank, zoals whisky, cognac, jenever
•800 sigaretten
•400 cigarillo's of sigaren
•1 kilo rooktabak
Dan hoeft u bij binnenkomst in Nederland geen accijns te betalen. (U krijgt dan vrijstelling van accijns.) De Douane gaat ervan uit dat de goederen voor eigen gebruik zijn. U hoeft geen aangifte te doen.

Voorbeeld:

U reist van Frankrijk naar Nederland: U kocht in een gewone winkel in Frankrijk 30 liter bier, 90 liter wijn, 650 sigaretten en 2 liter whisky. U neemt die goederen allemaal mee naar Nederland. Dan hoeft u bij binnenkomst in Nederland geen accijns te betalen als u de drank en de sigaretten kocht voor eigen gebruik.