Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Breekt yoghurt vitamine C af in een smoothy?

Met veel plezier sta ik een half uurtje met fruit te stoeien om zelf een heerlijk smoothie te maken. Deze maak ik met yoghurt. Nu krijg ik te horen dat yoghurt de aanwezige vitamine C volledig afbreekt. Is dat zo???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De opname van ijzer wordt bemoeilijkt door het gebruik van melkprodukten tijden en/of gelijk na het eten. Maar van vit C afbraak heb ik nooit eerder gehoord.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Of het zo is, is bijna nergens te vinden, maar als het al afgebroken is, kan je het zo wegdrinken en kan je lichaam sneller Vitamine C opnemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het wel mee valt. Ik heb me suf gegoogeld, en de enige die er iets over zegt (zonder verdere toelichting) is deVegetarier.nl: "Yoghurt kan beter niet gecombineerd worden met vitamine C. Dit geldt ook voor de combinatie van fruit -met uitzondering van bananen- en yoghurt. De opname van vitamine C wordt door de yoghurt belemmerd."
Verder wordt er over smoothies geschreven dat het gezonde tussendoortjes zijn die veel vit.C bevatten.
Geniet jij maar lekker van je heerlijke smoothie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is een fabel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding