Hoe kan het, dat als je frisdrank in de koelkast 'neerlegt' de prik er sneller af is dan wanneer de fles rechtop staat?

(Ik bedoel dus koolzuurhoudende frisdrank).
Ik heb dit overigens sneller bij Cola dan bij andere frisdranken, is daar ook een verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
4.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit alleen jouw indruk of heb je het gemeten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het niet gemeten maar geconstateerd...

Het beste antwoord

Daar is inderdaad een verklaring voor: het oppervlakte van de drank is veel groter als de fles ligt (namelijk de hele lengte van de fles) dan als hij staat.

Toegevoegd na 3 uur:
Voor specifiek de cola heb ik overigens geen verklaring. Mij is dat ook nooit opgevallen, maar ik heb dan ook niet vaak cola in huis.

Iemand anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je was de enige... +10