Waarom wordt rosé toch meer als zomerdrank gezien?

Er zijn witte wijnen die net zo fris en fruitig zijn, maar die worden niet gerekend tot de categorie zomerdrank.
Natuurlijk kun je rosé ook prima in de winter drinken, maar de verkoopcijfers stijgen toch aanzienlijk wanneer het zonnetje lekker schijnt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.6K

Het beste antwoord

Dat doet vooral de vrolijke zomerse kleur!
Het staat zo gezellig naast een kaasplankje en een portie bitterballen op je terrastafeltje;-) ( zucht ) was het maar weer zover;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi, couldn't agree more.
Maar ik we hebben nu toch al een paar mooie rosé dagen gehad dan? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt;-)
Maar echt in de volle zon is het plaatje pas compleet!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit was nu echt het enige antwoord waar ik het volledig mee eens kan zijn.
Proost alvast :-)

Andere antwoorden (4)

Dat is het eindresultaat van een geslaagde marketingcampagne van de reclamebureaus die het in de markt hebben gezet voor de producenten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rode wijn drink je op kamertemperatuur en rose heerlijk gekoeld uit de koelkast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De markt heeft dat zo gecreeerd want het is echt enorme onzin. Wanneer ik bijvoorbeeld op vakantie ben in een warm land en ik bestel een rode wijn wordt deze heel vaak koel gedronken. In Nederland vinden wij dat gek, maar ik kan je vertellen dat dat heeeeeerlijk is :).

Doe het maar gewoon eens van de zomer, lekker buiten met een rode wijn uit de koelkast. Natuurlijk moet je dat niet doen met een fles van Euro 20,- maar met een gewone niet al te dure lekkere wijn. Is erg lekker. Maar de media (marketingmensen) hebben ons hiermee gek gemaakt. Het is net zo gek als vroeger toen iedereen bij vis witte wijn moest drinken en bij vlees rode wijn. Die tijden zijn inmiddels ook al voorbij. En ja, een lekkere rose op een zomers terras glijdt er vanzelf ook wel in hoor :)

Gewoon doen wat je lekker vindt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marketing en de licht rode kleur (zonnetje, lichtblauwe lucht)