Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nee, zeker niet. De laatste jaren is er veel onderzoek gedaan naar de relatie tussen koffie en gezondheid. Hieruit blijkt dat koffie veel positieve effecten heeft op de gezondheid. In de literatuur worden de volgende positieve bijdragen genoemd:
Koffie drinken vermindert het risico op hart- en vaatziekten. Het vermindert het risico op diabetes mellitus type 2. En het bevordert de stoelgang.
Daarnaast zijn er geen negatieve effecten van het drinken van een normale hoeveelheid koffie aangetoond.
De conclusie is dat het drinken van 4 tot 6 koppen koffie per dag eerder een positieve dan een negatieve bijdrage aan de gezondheid levert.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het verpest je tanden wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan hoeveel je er van drinkt een paar bakkies per dag kan geen kwaad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teveel koffie is ongezond maar bij alles is teveel ongezond
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf verslaafd aan koffie, maar op een goede manier. Op zich ben ik het inderdaad eens met de reactie hierboven dat de goede eigenschappen op wegen tegen de slechte. Maar je kunt soms wel last hebben van koffie. Voornamelijk als je brak bent of gewoon te veel koffie hebt gedronken. Je kunt het bv. zeer warm krijgen en zwaar rot gevoel in je maag over houden. Mijn advies nooit koffie drinken op een lege maag danwel zeer brakke maag na het uitgaan. Daarnaast bevorderd het de stoelgang zeer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding