Zit er in supermarkten een limiet aan de hoeveelheid lege kratten die je kunt inleveren in een keer?

In ons huis hebben we een bierkrattenmuur en op gegeven moment willen we die inleveren voor al het statiegeld dat die dan waard is. Het trotse moment zou redelijk geruineerd zijn als we onderbroken worden en niet verder mogen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dranken
7.4K
TurfGraver
6 jaar geleden
Overleg eerst even met suppermarkt.
Het is maar net hoe vol het daar staat op moment van inleveren.
jc54
6 jaar geleden
Mijn persoonlijke ervaring is, dat je een grote hoeveelheid lege kratten, beter kunt inleveren bij een drankengroothandel.

Antwoorden (1)

Dat zal per vestiging verschillend zijn. Als het inleveren van de kratten te veel overlast oplevert voor andere klanten, als er niet genoeg ruimte is voor opslag van de kratten bij de emballage-afdeling of als het personeel achter de inleverautomaat niet snel genoeg de kratten kan weghalen, dan zal er zeker worden gevraagd om niet alles in 1 keer in te leveren, òf om even achterom te rijden en daar de kratten direct over te stapelen op de pallets die weer naar de leverancier gaan, zodat de andere klanten er geen last van hebben. Het zal er ook nog van afhangen of de inleverautomaat in de winkel staat, of buiten bij de parkeerplaats.

Ik weet niet om hoeveel kratten het gaat, maar even bellen of in de winkel vragen van te voren (voordat je daar met je aanhanger vol kratten aankomt) kan geen kwaad. Heb je 900 kratten, dan blijkt het nog niet mee te vallen om een winkel te vinden die dat wil aannemen (zie link).

Maak van te voren een foto van de krattenmuur in huis, zodat je kunt aantonen dat de kratten niet gestolen zijn.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ook het geld dat in de kassa zit, telt mee, hoeveel ze kunnen aannemen. Dat is tenminste een waarschuwing waarom wij een afspraak moeten maken bij meer dan 20 kratten in onze dichtsbijzijnste supermarkt.