Hoe maak ik een bruisend drankje?

Bij een kamp voor kinderen van ongeveer
6 tot 10 is het thema toveren. Het leek ons leuk om de kinderen zelf een 'toverdrank' te laten maken. Wie weet er een recept voor een drinkbaar bruisend drankje? Uiteraard zonder alcohol.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
5.7K

Antwoorden (3)

Bubbelwater + gekleurde limonade siroop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan je wat vinden op sites die over chemische spelletjes gaan:
http://wetenschap_online.tripod.com/spelen_met_chemie/index.html

Of is dit wat:
In de proevenwaaier zijn tien spetterende proeven met het thema water gebundeld. Kinderen kunnen zelf thuis aan de slag met de proeven in deze waaier én dus met chemie. Voor deze proeven zijn huis-, tuin- en keukenmaterialen nodig.
http://www.c3.nl/projecten-en-materialen/vraag-materiaal-aan/aanvraag-formulier/proevenwaaier

Ik heb gegoogled op 'spelen met chemie' .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan me nog herinneren dat ik een zogenaamde spoetnik te drinken maakte. Ik was een jaar of zeven en genoot van dit bizarre drankje

Gazeuse (toen Exota, nu bijv. 7-Up)
koffiemelk
suiker

Schep een theelepel suiker in een hoog glas. Doe daar ca. 4 theelepels koffiemelk bij en roer dit door elkaar.

Vul het glas met gazeuse. Er vormt zich een hele dikke laag zoete schuim die over het glas stroomt.