Mag een kind van 13 jaar bier met 0 procent alcohol kopen (alcoholvrij) Bij de AH?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb vaak gelezen:

Ja, dat mag!

Maar ook:

Nee, dat mag niet.

WAt is het nou?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.6K

Het beste antwoord

Wat is een alcoholhoudende drank:

Een drank is een alcoholhoudende drank als er meer dan 0.5% alcohol in zit. In de Drank- en Horecawet wordt onderscheid gemaakt tussen zwak-alcoholhoudende drank en sterke drank.

Dus ja, mag gewoon verkocht worden aan minderjarigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neen, dat mag het kind niet kopen, de verkoper mag het niet verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kind onder de 16 mag geen alcoholhoudende drank kopen, ik zie niet in waarom alcoholvrij bier een probleem zou zijn. Ik zou zeggen: ja, dat mag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcoholvrije dranken mogen gewoon door iedereen gekocht worden. Dus als er geen alcohol inzit mag dat, dat is onafhankelijk of het nu bier is of jus d'organge
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zit tog geen alcohol in dus waarom zou een kind het niet mogen kopen ?