Is deze "alcoholberekening" juist? 1 zwaar bier van 25cl van 12% = 2,5 pintjes van 25 cl ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Joh - maak het je toch niet zo moeilijk !!!
Drink geen alcohol als je met de auto gaat, zit je altijd goed !! Gewoon lekker gaan wandelen naar de kroeg is ook een prima optie, en dan hoef je ook niet bij te houden of je nu één zwaar of 3 gewone biertjes en 1 of meer mixjes op hebt......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie zegt dat ik met de wagen ben?
u trekt direct een relatie met mijn vorige vraag, ten onrechte het is gewoon een wetenschappelijk-nieuwsgierige vraag en heeft niks te maken met wel of niet met de wagen rijden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
proost, dan!!!

Het beste antwoord

Ongeveer klopt hij ja.
-In 25cl bier van 12% zit 3cl pure alcohol.
-In in biertje van 25cl (ik ga uit van 5%alcohol) zit 1.25cl pure alcohol.
Dus om precies te zijn is 1 zwaar biertje van 12% gelijk aan 2,4 normale biertjes van 5 procent.