Zat er vroeger in Coca Cola echt cocaíne?

Volgens mij ben ik in de maling genomen want ik kan het niet echt geloven maar ik dacht, toch even dubbel checken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
10.4K

Het beste antwoord

"In de oorspronkelijke vorm bevatte Coca-Cola een zeer kleine hoeveelheid cocaïne uit de cocablaadjes. Daarom wordt Coca-Cola ook wel afgekort als coke. Pemberton nam dit idee over van het Franse drankje Vin Mariani. Vanaf het begin van de 20e eeuw werden de bladen voorbehandeld om de cocaïne te verwijderen."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat is waar.. In hele kleine hoeveelheden wel, maar het zat er in.. Zie bron