Hoe heet die groene aanmaaklimonade ook alweer?

Limonade groen naam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
16.8K
ronaldP
12 jaar geleden
Ik zie merknamen, fruitrassen en limonadesoorten.
Denk dat je vraag niet helemaal klopt. Er zijn meerdere soorten limonade die groen zijn. Als je vraagt wat voor limonade dat is kan dat siroop zijn die je dan ook weer in allerlei smaken heb.
Denk dat jij op zoek bent naar een merk die je ooit heb gehoord. Een gemiddelde toko staat vol met mierzoete limonade al dan niet aanmaak en in allerlei kleuren.
Tel dat op bij de keuze uit de reguliere supermarkten en je hebt keuze genoeg!

Antwoorden (7)

reine claude, heette het in mijn jeugd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de mijne ook ;-)) +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en zo heet het nog steeds +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is ook een hyves van: http://groeneranja.hyves.nl/ Je hebt gelijk, ik dacht dat het altijd naar mint smaakte. Maar het is dus Reine Claude. Limonade is van oorsprong de benaming voor zoetgemaakt citroensap (Engels: lemon, niet te verwarren met limoen). Later is deze naam ook overgegaan naar drankjes met andere smaken, zoals: sinaasappel, granaatappel en Reine claude
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
grenadine?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grenadine is een limonade die oorspronkelijk werd gemaakt van het sap van de granaatappel
itsme
12 jaar geleden
Er bestaat zowel rode als groene grenadine. Is dus een goed antwoord, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van onrijpe granaatappels gemaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt susie. Daarom altijd een beetje zure nasmaak.
Gazeuse?!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat maakte mijn moeder ook, menthe noemden wij dat drankje, je kon dat maken met gewoon "plat" water en /of met spuit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is van het merk Raak volgens mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons thuis heet dat Drakenpies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heksendrankje hier!
+ van mij voor het "originele"" antwoord
Was dat niet menthol siroop