Als je je koffie met suiker drinkt, hoe noem je het dan als je enkel op suiker let. Eet je dan suiker, of drink je suiker?

Eet je dan suiker (van nature is het toch een vaste stof) of drink je de suiker (omdat deze dan toch is opgelost in je koffie)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (5)

Het is opgelost in de koffie, dus je drinkt het met de koffie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord zit in je vraag: je "drinkt" koffie met suiker.
Overigens is de koffie zelf van nature ook een vaste stof. Die drink je toch ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de suiker is opgelost dan drink je suiker omdat het is opgelost door de hete vloeistof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Stevennn;

De enige manier waarop mensen volgens mij suiker 'eten' is volgens mij wanneer ze een klontje suiker bij wijze van snoep gebruiken. Voor de rest wordt suiker eigenlijk alleen aan gerechten of dranken toegevoegd. Van drinken is dus ook geen sprake omdat suiker zelf niet vloeibaar is. Je kunt dus beter zeggen dat je suiker gebruikt. Net als bij zout eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan drink je de suiker.Zoals je zelf al zegt: de suiker is opgelost.Doe je de zelfde schep suiker niet door je koffie maar strooi je die uit over de pannenkoek dan eet je de suiker omdat het dan een vaste stof blijft.