Ik ben geen wijnkenner maar bij diverse testen van consumenten organisaties deden de in pak verpakte wijnen niet onder voor de in glas verpakte wijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De hele goedkope wijn uit een pak zoals een sappak, is inderdaad niet echt beste wijn. Maar sommigen vinden het goed te drinken.
De wijnen uit een pak, die met een "tuutje" en een vacuum verpakking zitten zijn net zo goed als de flessen van dat merk.
Sinds er geen echte kurk meer in de flessen zit, maakt dat niet zoveel meer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! Die 'Melkpakken' wijn (liebfraumilch etc.) zijn gegarandeerd koppijnwijnen. Maar de wijn-uit-dozen-wijn is vaak prima te drinken! ALDI heeft een goeie smaalvolle wijn (die met wit en paars- ik ben de naam vergeten..)
Top top wijnen ,de grand cru's nee .maar wel prima tafel of slobber wijntjes .het is minder slecht vh milieu ,makkelijk en veel goedkoper
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Het is maar net wat je onder de definitie “net zo goed” verstaat. Wijn kan in een pak technisch gezien evengoed bewaard worden als in een fles.
2. Echter, de betere wijnmakers maken geen wijn die bestemd is voor pakken. (Om meerdere redenen, maar dat is weer een andere vraag) In pakken zitten dan ook altijd goedkope wijnen. Veel mensen zijn nu eenmaal niet “getraind” in het herkennen van wat een goede of minder goede wijn is. Let op: Hierbij gaat het niet om smaken (want die verschillen), maar om kwaliteit in de zin van vakmanschap van een wijnmaker, zuiverheid, hoeveelheid natuurlijke smaakstoffen en dergelijke.
Conclusie: “Goed” in de zin van kunnen bewaren zijn beide verpakkingen prima voor wijn. Gastronomisch kan het voor veel mensen wel uitmaken, vanwege de “mindere” inhoud, en dus als “niet goed” worden bestempeld.