hoe noem je "echte" ijskoffie?

ik heb ooit ijskoffie bestelt wat erg lekker was. eigenlijk meer een milkshake dan gewoon koude koffie. heb daarna nog wel is ijskoffie bestelt maar kreeg dan koude koffie met water ijs. ijskoffie is dus niet altijd ijskoffie zoals cola cola is. zijn er 2 verschillende termen voor deze 2?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
4K

Het beste antwoord

Die heerlijke koffie-ijs-koffie heb ik ook een keer gehad, volgens mij was dat van Nescafé. Het zat in een beker die daar speciaal voor was. Heette dat niet Frappuccino? Maar het is blijkbaar niet meer in de handel, helaas. Bij Starbucks kan je Iced cappuccino of Iced latte krijgen, dat lijkt er volgens een forum het meest op.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rings a bell. een rode beker geloof ik met indd een merk en merknaam van de drank zelf.

Andere antwoorden (6)

Frappé op zijn Grieks, super lekker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op de site een paar leuke weetjes.

http://www.koffie-weetjes.nl/koffiesoorten/ijs-koffie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, ook in het italiaans is het frappe en is niks anders als een koffie milkshake +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Italklaas, grappig dat het in het Italiaans net zo genoemd wordt, dat wist ik niet, leuke aanvulling en bedankt ook voor de +.
Ja, met ijskoffie is het net als met heel veel andere recepten: er zijn oneindig veel varianten in en variaties mogelijk.

Ik ben ook eens erg teleurgesteld in een ijskoffie en sindsdien bestel ik het eigenlijk niet meer. Je weet nl. niet vantevoren wat je krijgt.

Douwe Egberts alleen al heeft verschillende varianten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier nog meer koffie-weetjes:
http://www.koffie-weetjes.nl/koffiesoorten/ijs-koffie

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, sorry, die link was al gegeven.
Dan hier nog informatie over Nescafe.
http://www.nestle.nl/nescafe/nescafe/2_1_thuis/2_1_1_nescafe/2_1_1_3_3_14_frappe.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Italië is kouwe koffie gewoon kouwe koffie.
"Caffé freddo" heet dat daar. Sterke Espresso die in de koelkast wordt gezet. Ik vinnet lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak wordt het een Frappuccino genoemd. Deze naam is een afgeleide van 'Frappe' (zie vorig antwoord) wat als 't ware een ijsdrankje is.

Toegevoegd na 2 dagen:
check http://www.eccellente.nl/koffie-tips/ijskoffie voor een paar lekkere recepten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Dat is dat staat op me tieshirt. Die is met alle soort koffie bij mekaar en dan met de kopje en de naam erop. En dan! Staat daarbij! Dat je kan zien dat de shakerato het is. En dan maak je dat je eerst de goeie suikersieroop maakt. Bijvoorbeeld de suikerwater, maar dan met veel meer suiker. En dat in de kou, want mag niet warm wezen, maar moet koud. Dan! dat je doet! De totaal sterke bakkie espresso maken. Met de espresso masjien en dus verboden met de senseo want dat kan niet. En dan! doe je! Met de espresso en met de suikerwatersieroop en met de ijsklontjes shake it baby shake it doen. en dan is lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je café glacé bedoelt. Die heeft inderdaad een soort milkshakesmaak. Hij is gemaakt op basis van koffie en roomijs. De café frappé is een soort koude Griekse koffie en die is op basis van melk, ijsblokjes, koffiepoeder en suiker. Café glacé is de naam die in de grand café`s en restaurants gebruikt wordt.

Op onderstaande link zie je allerlei afbeeldingen ervan.
Misschien denk je ;'ja, dat is hem'.

http://www.google.nl/images?hl=nl&q=cafe+glace&rlz=1W1RNWZ_nl&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=ERlITIr3LZqmsQbNuei8Dw&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=5&ved=0CEEQsAQwBA wordt voor romige ijskoffie.
amc