Is Roosvicee Ferro schadelijk als je geen ijzertekort hebt?

Ze hadden mijn smaak niet bij de supermarkt en ik heb deze fles gekocht omdat ik dacht dat het niet uitmaakte: http://www.roosvicee.nl/cgi-bin/index.cgi?menu=producten_siropen_roosviceevruchtvitaal
Nu kreeg ik van de week een bloedneus waar de spetters tegen de spiegel vlogen. Nu heb ik in geen jaren een bloedneus gehad, en ik vraag me af of het 1 met het ander te maken heeft. Deze siroop smaakt alsof je dat blikkerige van bloed proeft. Is dat de ijzer "smaak".

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
4.1K

Het beste antwoord

Ik denk dat je bloedneus puur toeval is.
Ik vind alle Roosvicee ijzerig smaken, misschien ligt dat eerder aan de rozenbottels dan aan het ijzergehalte.
Je zult niet snel een gevaarlijke dosis ijzer binnenkrijgen - vergelijk het maar met medicijnen die vrij verkrijgbaar zijn en die alleen op recept verkrijgbaar zijn: dit is vrij verkrijgbaar.
Drink niet in 1 keer de hele fles siroop leeg (hoewel ik vermoed dat je dan eerder een probleem met de suikers krijgt dan met het ijzer) en drink niet elke dag overmatig veel, dan is er geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 of doe het door de yoghurt, dan wordt het ijzer nauwelijks opgenomen, komt de fles ook leeg :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"eerder een probleem met de suikers" Jij zegt het, ik denk het +1

Andere antwoorden (2)

Het is idd niet goed voor je om dat teveel te drinken heb ik ergens gehoord, ik weet alleen niet meer waarom. Maar die smaak is idd ijzer lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het grootste probleem dat je er mee kunt krijgen is een wat moeilijker stoelgang.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, dat kan gebeuren inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mwa, Het werkt allemaal prima :) Maar ik vind het wel smerig, die ferro, dus ik drink het op maar daarna weer de gewone!