Kan cola bederven? Zo ja, wat gebeurt er dan?

De prik zal al snel verdwijnen, maar bederft cola ook echt? Komt er uiteindelijk schimmel op? Gaat het klonteren of stinken?

Dit n.a.v. een half glas cola (dus niet een fles cola die over de datum was) dat ik terug vond (ja beetje slordig haha) en het zag er nu nog gewoon uit.. is dit drankje zo zoet en chemisch dat er niet veel mee gebeurt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
14.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm.. in cola zit zo ontzettend veel suiker dat het niet snel zal bederven. Cola light is een ander verhaal. Ik ben eens behoorlijk ziek geweest van een glas cola light (zwaar over de datum reeds geopende fles).

Het beste antwoord

Ja, wat dat betreft is het wel 'chemisch'.

Bederven kan het echter wel, uiteindelijk zal het opdrogen en kan er schimmel ontstaan.

Een glas cola wat een dag staat, zou ik nog wel willen drinken. Maar een week zou ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even nieuwsgierig hoor, maar hoe weet je dat het beschimmelt? Ik heb nooit beschimmelde cola gezien en dat glas dat ik had laten staan heeft er echt wel lang gestaan en geen spoor van schimmel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben wel eens in die situatie terecht gekomen, haha. Zaten duidelijke witte vlokken in, waarvan ik bijna zeker weet dat dit wel schimmel moet zijn.

Andere antwoorden (3)

Een glas cola kan gaan schimmelen. Reeds na een paar dagen zul je de schimmel er op zien drijven.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Het gaat schiften. De oorspronkelijke samenstelling valt uiteen. Goor gezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Coca Cola wordt op de duur een kleverige dropachtige smurrie !
Dit uit eigen ervaring ondervonden, toen ik ergens in in Azie bij een rustplaats in de woestijn een blikje Coca Cola bestelde.
Jammer genoeg toen vergeten te kijken hoe lang de Cola over 'tijd' was.
2 jaar geleden
Amadea
2 jaar geleden
Het lijkt mij waarschijnlijker dat door te heet bewaren het vocht uit dat bocht is verdampt. In de woestijn een koelkast gebruiken zal te veel energie kosten.